יחסי ציבור ככלי לקידום אתרים אתי

לעיתים חשוב גם איך מקדמים אתרים, לא רק תוצאת הקידום

יחסי ציבור באינטרנט כמו כל פעילות יחסי ציבור נועדה לקדם את המסרים של הארגון אל קהלי היעד. ברשת כאמור ניתן לעשות זאת בפורומים, בקהילות וירטואליות, ברשתות חברתיות, בלוגים ועוד. פעילות קידום אתרים היא פעולה משלימה וסינרגית ליח"צ ויכולה לסייע לה בקידום אתר במנועי החיפוש ובעיקר בקידום אתי.

מהו קידום אתי?

קידום אתר אתי משמעותו לקחת את אופן ומטרת פעולת מנוע החיפוש – לספק למחפשים תוצאות את המתאימות ביותר, וליישם אותה בפועל, להפוך את האתר המקודם למתאים יותר. קידום לא אתי פירושו לזייף את מידת תאימות התוצאות.

תוצאות החיפושים במנועי חיפוש נקבעות על פי מספר רב של גורמים הנחלקים לשניים: התכנים בעמודים והקישורים אל אותם העמודים. ככל שהעמודים יהיו "נכונים יותר" כך ימוקמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש ומנגד, ככל שהקישורים יהיו "איכותיים יותר", כלומר מאתרים מנושאים דומים או קרובים, בתוך קונטקסט מלא יותר ומאתרים ועמודים בעלי דירוג גבוה יותר.

יש להדגיש כי הדיון להלן לא מתייחס לקידום אתרים בצורה פסולה (מכונה Black Hat) הכוללת שימוש בתוכנות להפצת ספאם, רמאות ישירה וכיו"ב אלא אך ורק לאתיקה במנועי חיפוש.

רצף האתיקה

דמיינו רצף שבקצה האחד נמצא קידום אתי מוחלט ובקצה השני קידום לא אתי. בצד האתי נמצאים אותם העמודים בעלי התוכן המתאים ביותר, העשיר ביותר שעונה על צרכם של הגולשים בעוד שבצד השני נמצאים עמודי תוכן בעלי ערך לקוי ונמוך לגולשים.

יתכן מאוד כי הן עמודים אלו והן עמודים אלו ימוקמו בראש תוצאות החיפוש בזכות אופטימיזציה נכונה, ריבוי קישורים וכיו"ב.

חברות קידום אתרים רציניות ומכובדות פועלות על רצף האתיקה שלעיל. חלקן מעדיפות תוצאות מהירות – החלפת קישורים זריזה והפצת קישורים רבים ככל הניתן רק כדי להעלות בדירוג מנוע החיפוש. אחרות מעדיפות להיות קרובות יותר לצד האתי, להשקיע ולדרוש מהלקוחות יותר תכנים, יותר הקשרים. יתכן והתוצאה תהיה איטית יותר, אך ללא ספק גם אפקטיבית יותר וגם בעלת דימוי גבוה יותר.

תדמית

התדמית של הארגון /חברות שעל אתריהן מבוצע קידום אתרים חשובה לא פחות. חברות גדולות משקיעות הרבה מאוד משאבים בפרסום, יחסי ציבור וכלים שיווקיים נוספים כדי להעלות את תדמיתן בקרב הלקוחות הפוטנציאלים, הלקוחות הקיימים, הציבור הרחב ועוד. דווקא כאשר הן מגיעות לנושא קידום אתרים, אולי בגלל חוסר ידיעה אולי בגלל העלמת עין, יתכן ויעדיפו תוצאות ולא משנה איך, על פני האתיקה בקידום אתרים.

באופן זה ניתן למצוא קישורים אל חברות גדולות ו"מכובדות", משרדי עורכי דין גדולים, חברות פרסום, חברות ציבוריות ועוד "המפארות בנוכחותן" סיומות של אתרים סתמיים ברחבי הרשת ובמקביל, באתר שלהם משתרכת לה למטה רשימה ארוכה של אתרים סתמיים הכל למטרת קידום אתרים.

יחסי ציבור ככלי לקידום אתרים אתי

בכדי להתקרב אל הצד האתי בנושא קידום אתרים, ניתן ורצוי להיעזר במשרד יחסי הציבור של הארגון. משרד זה הכין לבטח את אסטרטגיית יחסי הציבור, את הקווים המנחים, המסרים התקשורתיים ובהתאמה יכול גם לסייע בעצם ההודעות לעיתונות, המאמרים, הדיוקנים ועוד לצורך קידום האתר. אולם מעבר לטקסטים עצמם, פעילות יחסי ציבור ברשת מספקת כפועל יוצא את הכלים לקידום אתרים אתי.

מי מוביל את מי

העבודה המשותפת בין משרד יחסי ציבור לבין חברת קידום אתרים חייבת להיות מסונכרנת. לא חשוב מי אמור להוביל את מי, כל אחד מטרתו היא מעט שונה אך בסיכומו של דבר המטרה זהה: לספק לארגון את הכלים הטובים ביותר לשיווק מוצריו, שירותיו ועוד.

משרד יחסי הציבור אמיר שחר – יחסי ציבור ושיווק מספק שירותי יחסי ציבור באינטרנט וכן שירותי כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט, מאמרים וטקסטים שונים לצרכי קידום אתרים ועוד.

 

 

התגובות סגורות.