בלוג ארגוני ככלי ליחסי ציבור

בלוג ארגוני ככלי ליחסי ציבור

מדוע ארגוניים חייבים להקים ולנהל מערכת בלוגים

 

הבלוג, יומן הרשת, הפך לאחד מכלי יחסי הציבור החזקים ביותר שכל ארגון, קטן או גדול יכול להשתמש בו כדי להעביר בו מסרים תקשורתיים ושיווקיים לקהלי היעד שלו.  לצורך ההגדרה, בלוגים ארגוניים הינם הבלוגים שהארגון מקים, יוזם ומנהל עבור צרכים ארגוניים, להבדיל מבלוגים אישיים של עובדי הארגון שאין בינם לבין החברה בה הם עובדים דבר.

בניגוד ל"רשמיות" של אתר האינטרנט של החברה או כל פרסום אחר שלה, הבלוג/ים הארגוניים מאפשר להציג את החברה באופן קליל יותר, אנושי יותר ואף לחשוף ולהציג את אנשי הארגון ברמה אישית.

הבלוג מאפשר להציג מה קורה בחברה, לפרסם הודעות או חדשות מתוך או על הארגון, את אלו שלא יצאו באופן רישמי כהודעות לעיתונות, לסקור פעילויות שונות של הארגון להציג תוכניות עתידיות ועוד. עוד מאפשר הבלוג הארגוני באמצעות מערכת התגובות, לקיים דיאלוגים שונים: בין אנשי הארגון – בינם לבין עצמם, או חשוב יותר, עם גורמים חיצוניים לקוחות/עובדים/ספקים ושאר קהלי היעד.

מיקום הבלוג

השאלה הראשונה בעת הקמת הבלוג/ים הארגוני/ים היא היכן צריך למקום אותו. האפשרויות הן:

* לצד וכחלק מאתר האינטרנט של החברה (כמו הבלוג של אתר זה)

* פלטפורמת בלוגים עצמאית המקושרת לאתר אך פועלת בנפרד

* על פלטפורמות בלוגים פופולאריות

* להפוך את אתר האינטרנט הרישמי של החברה לבלוג

לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות ויש חסרונות ולעיתים ניתן לבחור ביותר מאפשרות אחרת לדוגמא, כחלק מאתר האינטרנט במקביל לפעילות בפלטפורמת בלוגים פופולארית.

בלוג אחד או כמה בלוגים?

שאלה נוספת היא האם לנהל בלוג אחד או כמה בלוגים. התשובה לשאלה תלויה בכמות המשאבים של הארגון ועד כמה ברצונו למנף את נושא הבלוגים לצרכי יחסי ציבור, ביכולת הטכנית והמעשית לנהל כמות מסוימת של בלוגים וכמובן בשיתוף הפעולה של עובדיו.

כפיתרון ביניים ניתן לנהל בלוג כאשר בכל פעם מישהו אחר מתוך הארגון יכתוב פוסט נפרד (רשימה בבלוג ובמקרה והדבר מתנהל כשורה ואף מביא תוצאות ניתן לפצל את הבלוג ולפתוח בלוגים ארגוניים נוספים.

מי מנהל וכותב את הבלוג?

בלוג שלא מתעדכן לעיתים קרובות (לפחות פעם בשבוע) הופך להיות מעין פיל לבן. חוסר העדכון עלול אפילו לגרום לנזק. על כן הארגון חייב למנות אחראי על הבלוג אשר זהו חלק מעבודתו ותפקידו והוא זה שאחראי כי הבלוג יתעדכן, אחראי לנהל את התגובות (למחוק במידת הצורך, לאשר אחרות, להגיב ולענות.

מי צריך לכתוב ולנהל את הבלוג

אחת הבעיות העקרוניות העומדות בפני כל ארגון הוא יכולת הביצוע והכתיבה. במידה ובארגון אין אנשים עם יכולות/מודעות/רצון/מחויבות לכתוב בבלוגים, הרי שמומלץ לשכור גוף חיצוני (משרד יחסי ציבור) אשר מתמחה בכתיבת בלוגים ויכול לקחת חומרים מתוך הארגון, לעבד אותם ולפרסם אותם בתוך הבלוג/ים הארגוני/ים.

האם ליחצן את הבלוג?

אין ספק שאחת ממטרות הבלוג הוא לחשוף את התכנים שבו אל קהלי היעד. על כן רצוי לפרסם וליחצן את הבלוג באמצעים שונים (יחסי ציבור, פרסום) כדי להפנות את תשומת ליבם של קהלי היעד לעצם קיומו.

כיום עצם פתיחתם של הבלוגים ארגוניים מהווים נושא חדשותי ועל כן ניתן "לגרוף" כיסוי נאה מעצם פתיחת הבלוג בלבד.

 

"אמיר שחר יחסי ציבור ושיווק" מתמחה בייזום, הקמה, ניהול, ליווי וכתיבת בלוגים ארגוניים.

 

התגובות סגורות.