ניהול מוניטין אישי ברשת

מה חשוב לאדם יותר משמו הטוב? אנשים יכולים לטרוח במשך שנים ובהבזק של רגע שמם הטוב עלול להיפגע בגלל טעות שעשו, טעות שמישהו אחר עשה או אפילו בגלל כוונה זדונית. זה קורה הרבה, יותר מידי.

כמעט מידי יום אנו נחשפים לידיעות באמצעי התקשורת על כך שפלוני נעצר בחשד למעורבת במעשה פלילי. לעיתים רחוקות מאוד אנחנו נפגשים בידיעה הפוכה – האיש שוחרר ממעצרו ללא הגשת כתב אישום שלא לדבר על כך ש"כל האשמות נגדו נמצאו מופרכות לחלוטין". לעיתים נפגוש "סתם" השמצה או הלעזה.

תביעה על הוצאת לשון הרע ודיבה עשויה אמנם לתת הרגשה טובה יותר לאדם שנפגע, אך עדיין, הפרסום הראשוני עלול להיחרט בראשם של אנשים.

אם אנשים עוד עשויים לשכוח, הרי שהרשת לא שוכחת דבר. אם הדברים נכתבו ופורסמו בעיתונים ואתרי אינטרנט חדשותיים דיווחו על העניין, קרוב לוודאי שבמשך שנים רבות הדבר יצוף ויעלה כלפי מעלה בכל פעם שמישהו יבצע חיפוש במנוע חיפוש על שם האיש.

בכדי לפתור בעיה זו "נולד" מקצוע חדש או תחום התמחות חדש בעולם יחסי הציבור ושמו נייהול מוניטין אישי ברשת.

ניהול מוניטין אישי ברשת מטרתו היא לדחוק לאחור ואפילו אם אפשר, להעלים את הפרסומים השליליים ממנועי החיפוש תוך יצירת מוניטין "חדש" לאדם.

ניהול מוניטין באינטרנט כולל בתוכו שלושה תחומי פעילות עיקריים:

יחסי ציבור אישיים – פעילות יחסי ציבור שנועדה לקדם את שמו של האדם כמומחה ל… כמוביל דעה, כבר סמכה בתחומו. יחסי הציבור האישיים מוכרים לרוב מעולם "המפורסמים", והסלבס למיניהם, אבל לא רק, אלא גם בתחומים מקצועיים בהם יש לאנשים, ובעיקר ליועצים, עניין לקדם ולחשוף את עצמם כמובילי דעה ומומחים בתחומם.

תחום נוסף הנמצא תחת אותה מטריה הוא מיתוג אישי באינטרנט – או במילים אחרות, יחסי ציבור אישיים ברשת תוך כדי הפיכת האיש למותג על ידי פרסומים שונים ושימוש בכלים שונים ברשת: תשובות בפורומים, פרסומים בבלוגים, פרסומים אחרים באתרי מאמרים ועוד.

התחום השלישי והאחרון הוא קידום אתרים במנועי חיפוש.

יחסי ציבור אישיים מחוץ לרשת יובילו ל-"פרסומים טבעיים" ברשת אינטרנט אך כדי שלא לסמוך על אלת המזל לגמרי, תבוא פעילות יחסי ציבור באינטרנט ותדאג לפרסום מאמרים, בלוגים, תגובות ועוד כהנה וכהנה דבר אשר ימצב את האדם כמומחה בתחומו.

פעילות קידום האתרים היא כאמור פעילות משלימה ליחסי ציבור ומטרתה כאמור היא להביא את אותם פרסומים יזומים ברשת אל העמודים הראשונים של מנועי החיפוש תוך כדי דחיקת הפרסומים השליליים לעמודים אחוריים אליהם לרוב לא מגיעים.

כמובן שפעילות מסוג זה חייבת להעשות באופן מושכל ועדין תוך התמודדות נאותה עם אותם פרסומים שליליים.

אמיר שחר יחסי ציבור ושיווק מספקים שירות של ניהול מוניטין

 

 

התגובות סגורות.