יחסי ציבור לאופנה

האם יש כלל צורך ביחסי ציבור לאופנה? ומהי אופנה? האם אופנה קשורה אך בביגוד, הנעלה ואקססוריז, או שמא היא קשורה בכל דבר ויזואלי אשר משתנה לאורך הזמן ובהתאם לתכתיביו וכיצד יכולים יחסי ציבור ואופנה להדגיש את ערכו של המותג?

מאת קרין איס

המומחים בתחום יעידו על כך כי אופנה יכולה להכיל בתוכה כל עניין ובלבד שיש בו מן הדינאמיות הויזואלית ואומר, כל פריט או מוצר בעל יכולת להישאר פונקציונאלי ועם זאת להשתנות חיצונית בהתאם לצו האופנה ולהתאים לנו לתיק היד ולמרקם הנעל.

גם תיק היד ומרקם הנעל ימצאו עצמם מהר מאוד מחוץ לניוזלייטר אופנתי אם לא יקפידו להישאר מעודכנים ולספק לנו, כחיות אופנתיות, את רף הריגוש הוויזואלי לו אנו משוועים בנישה זו.

כיום רף הריגוש המדובר מוצא עצמו בשיאים חדשים שלא נראו בעבר וגורם לנו יותר מתמיד לרצות למצוא עצמנו שותפים לקריטריונים בלתי מתפשרים של תכתיבים חברתיים לפרטים הנחשבים ל"נכונים" או "יפים" בתחומים שונים כגון ביגוד, ריהוט, עיצוב פנים וחוץ, נימוסים, ואמנות. כך נרצה להתלבש בהתאם לצו האופנה, לבלות במקומות הכי אטרקטיביים, לשבת במסעדות הכי מבוקשות, להתארח בתערוכות הכי גדולות, לצפות בהצגות ובסרטים הכי מדוברים, לקרוא בספרי רבי מכר, להאזין למוסיקה הכי עכשווית ובכלל, להישאר מעודכנים ומודעים לצעקה האופנתית האחרונה בכל תחום.

אופנה במשמעותה המצומצמת מתייחסת בדרך כלל לאופנת הלבוש והתכשיטים. מגזינים רבים עוסקים בנושאים אלה כיום, גם מגזיני גברים בנוסף לנשים. תעשיית האופנה מקדמת את עצמה על ידי שימוש בדוגמניות: נשים יפות הלובשות את הבגדים האופנתיים ומראן מעוצב על ידי מעצבי אופנה, והן מצטלמות למגזינים או מסתובבות בתצוגות אופנה על מנת להראות לציבור את היופי של המוצר שהן מפרסמות (כאמור, ביגוד, הנעלה, תכשוט, עיצוב שיער ועוד).

יחסי ציבור לאופנה

כצרכנים מן השורה, כיצד נוכל לדעת על כל ההפנינג הזה שקורה ממש מתחת לאפנו וכיצרנים, איך בכלל מוצר מסוים הופך להיות אופנתי כלעומת מוצר אחר דומה שנותר מחוץ לכל ברומטר של שייכות, עכשוויות, נחשקות או בקיצור- אופנתיות ומה נוכל לעשות כדי להביא את המוצר לרמת מודעות ומקובלות מקסימאלית?

בנקודה זו ממש נכנס לפועל הנושא: יחסי ציבור לאופנה. מוצר נחשק הוא קודם כל מוצר טוב. מוצר טוב הוא מוצר אשר הוכיח את אחריותו כלפי המטרה שלשמה הוא נוצר. ברגע שאחריות זו הוכחה מעבר לכל ספק, על המוצר (או יצרניו) לדאוג שכולם יידעו על כך, זאת בכדי שלא ייוותר אנונימי ככל אותם מוצרים בלתי נודעים מתחומו. עליו להתקדם כעת במעלה התודעה הציבורית ולהיות "ידוען" ונחשק.

באיזור תפר זה נכנסת לפעולה עבודת יחסי ציבור. איש יחסי ציבור לאופנה המתמחה בתחום, ישחה בשלוחות המדיה העוסקות בתחום האופנה, וידע בדיוק לאיזה עיתונאי/מדור לפנות כדי להפיץ איזה מוצר "מוכח" ואמין המיועד לקהלי יעד מתחום זה.

כאשר איש יחסי ציבור מספר את סיפורו של פריט אופנה כזה או אחר, תוך סימון קהל מטרה מדויק, הוא מייחס לו סממני איכות, יוקרה, ותמורה נאותה, כך שלאחר תקופת עקביות סבירה, יהפוך אותו מוצר "מוכח" למותג.

הסממנים האופייניים הללו אשר מופיעים לצד המוצר בכל מקום, הופכים אט אט להיות מזוהים עימו ואף מכונים בז'רגון המקצועי; זהות מותגית.

 

לקבלת פרטים נוספים בתחום יחסי ציבור לאופנה פנו לדואר אלקטרוני: karin@aspr.co.il

 

התגובות סגורות.