יחסי ציבור באינטרנט וקידום אתרים במנועי חיפוש

פעולות שיווקיות בעלות סינרגיה המשלימות אחת את השניה

פעילות יחסי ציבור באינטרנט מיועדת לקדם את המסרים של הארגון ברשת האינטרנט באמצעים שונים כמו השתתפות באתרים, פורומים, קהילות וירטואליות, רשתות חברתיות, בלוגים ועוד. קידום אתרים במנועי חיפוש  מטרתו היא להביא את אתר החברה לראש התוצאות בעת ביצוע חיפוש במנועי חיפוש (ובמיוחד גוגל) על ביטויי מפתח. למרות שלכאורה ששני תחומים אלו נשמעים רחוקים, הרי הם קרובים במיוחד ויש ביניהן סינתזה רבה.

קידום אתרים במנועי חיפוש

מנועי החיפוש הדינמיים ובראשם גוגל משתדלים להביא את לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והנכונות ביותר עבור החיפושים שלהם. ברמה השטחית ביותר ניתן לומר כי התוצאות הנכונות נקבעות על פי שני גורמים עיקרייים: התאמת עמוד התוכן על פי ניתוח תוכן של מנוע החיפוש וכמות הקישורים האיכותיים והרלוונטים המובילים אל העמוד.

ככל שמילות החיפוש נמצאות גבוה יותר בראש העמוד (בכותרת, כותרת משנה ובפסקה ראשונה), וככל שהעמוד נמצא באתר רלוונטי יותר – כלומר, האתר כולו עוסק בתחום החיפוש על פי ניתוח טקסטואלי של מנוע החיפוש כך הוא יהיה רלוונטי יותר ומתאים יותר.

הפרמטר השני הוא כמות הקישורים האיכותיים המפנים אל האתר. ככל שיש יותר קישורים איכותיים (קישורים מאתרים בעלי דרוג גבוה – אתרים גדולים, אתרים מוסמכים),  ככל שהקישורים יגיעו מעמודים רלוונטיים כך יחשב הקישור לאיכותי יותר. שני הפרמטרים הנ"ל מספקים את מידת הרלוונטיות.

מטרת קידום אתר במנועי חיפוש או כפי שהוא מכונה בהגה המקצועי אופטימיזציה לאתרים (Search engine Optimization או SEO) היא להפוך את האתר לרלוונטי עד כמה שניתן עבור תוצאות החיפוש כלומר, להתאים את העמוד כך שיהיה רלוונטי לפי מילות המפתח וליצור קישורים מתאימים (על ידי החלפת קישורים לדוגמא) מתאימים.

הסינרגיה

למרות השוני בין המקצועות – יחסי ציבור באינטרנט וקידום אתרים, יש כאמור ביניהם סינרגיה רבה. ראשית, יחסי ציבור עוסקים בתכנים – הודעות לעיתונות, כתבות, פוסטים בפורומים, תגובות. כל התכנים הללו תורמים לקידום האתרים על ידי שימוש במילות המפתח, מילות שיהוו מילות חיפוש במנועי חיפוש. במקרים בהם  ישנה אפשרות לפרסם קישור לאתר, קישור זה יתרום לקידום האתר במנוע החיפוש

סינרגיה נוספת היא הפעולה עצמה. אם שמענו וקראנו על מוצר חברה או מסוים נלך לחפש אותה, מן הסתם במנוע החיפוש. אך אם המוצר או החברה לא יופיעו בעמודים הראשיים, הרי שנלך למתחרים.

שיטות עבודה דומות

שיטות העבודה של יחסי ציבור בכלל ו-יחסי ציבור באינטרנט בפרט ושל חברות קידום אתרים דומים: תחקיר מלא על מטרות החברה, המסרים שלה, בחירת הכלים (או בחירת המילים), ניסוח אסטרטגיה וכמובן, פעילות שוטפת – הפצת המסרים.
פעילות משלימה

כאשר חברה יוצאת בקמפיין שיווקי ברשת הכולל פרסום, יחסי ציבור ושיווק ברשת, אסור לה להזניח את קידום האתר שלה במנועי החיפוש מחד ומאידך, פעילות יחסי ציבור ושיווק ברשת תסייע כתוצאת לוואי בכל פעילויות ה-SEO, קידום אתרים במנועי החיפוש.

 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>