יחסי ציבור – דרושים – או איך לשלוח קורות חיים אל משרד יחסי ציבור

מבחוץ, תחום יחסי הציבור נראה מרתק, מפתה, מדליק ולא מעט אנשים רוצים לעבוד בתחום. גם המגמות לתקשורת במכללות מכשירות אנשים לעבודה בתקשורת וחלק מהבוגרים מחפשים עבודה בתחום יחסי הציבור. בממוצע אני מקבל בשבוע שלוש פניות ממחפשי עבודה בתחום. אני תמיד מציץ בקורות החיים וב-99% מהמקרים אני עונה: "תודה, אבל לא מתאים. בהצלחה". אחוז אחד מהפניות גורמות לי להתלבט קצת יותר ולפעמים הרבה יותר. בזמנו, כאשר מישהו היה נחמד במיוחד ולמרות שלא התאים, השקעתי וכתבתי לו אימייל איך לדעתי כדאי לו לפנות למשרדי יחסי ציבור. מידי פעם, אני ממחזר אימייל זה.

חיפש עבודה זו עבודה קשה מאוד. חיפוש עבודה בתחום יחסי הציבור זו עבודה עוד יותר קשה ואם יורשה לי, אני לא משוכנע כי היא כל כך משתלמת. דברים שרואים מכאן לא רואים משם ומבחוץ התחום אולי נראה מפתה, מבפנים זו עבודה קשה, לעתים מתסכלת ולמתחילים אני לא כל כך בטוח שהיא גם מתגמלת ובכל מקרה, אם אתם מתעקשים לחפש עבודה בתחום יחסי ציבור, להלן מספר טיפים איך לפנות אל משרד יחסי ציבור.

אני מניח שחלק מהעצות הבאות טובות לכל תחום, בכל מקרה, אני אתייחס בעיקר אל התחום שלי – יחסי ציבור.

חשוב לזכור כי מטרת הפניה ומשלוח קורות חיי היא להביא אתכם לראיון. לכן הפניה יחד עם מסמך קורות החיים הם בעצם כדור אחד במחסנית,בטח ובטח כאשר אתם פונים אל מישהו שאפילו לא פרסם מודעת דרושים.

בפניה לפחות אלי, אני מניח שגם אל אחרים בתחום ובכלל, אל חברות קטנות, הסטנדרט הדי מקובע של כתיבת קורות חיים הרבה פחות עקרוני מצורת הפניה, ולבטח מה שכתוב במסמך אז עדיף להשקיע בחלקים החשובים ולא בחלקים הפחות חשובים. בכל מקרה להלן מספר הדגשים:

* קורות החיים יחד עם המכתב המקדים, ולפחות אצלי, להיפך, המכתב המקדים, הפניה, יחד עם קורות החיים צריכים לגום לי לרצות להרים טלפון ולהזמין לפגישה כי "אם לא אעשה את זה, אפסיד".

* כאשר אתם פונים למשרד יחסי ציבור ולבטח לכאלו שלא פרסמו מודעת דרושים, אל תכתבו למה כדאי לכם לעבוד במשרד, אלא כתבו למה כדאי למשרד לשכור אתכם. משפט כמו "תמיד רציתי להיות איש יחסי ציבור" מעלים שאלה מה, אני מגשים המשאלות הפרטי שלך?

* הפניה תמיד צריכה להיות מאוד מאוד פרסונלית. כבר מהמייל. לשלוח את אותו אימייל לכמה משרדי יחסי ציבור, להכניס את הממוענים ב-BCC זה פשוט לא מנומס. לפניות כאלו אפילו אני שבד"כ משתדל לענות לכל פניה, לא מגיב. רוצים לעבוד במשרד של מישהו? הקדישו רבע שעה ללמוד מיהו, מה המשרד שלו עושה, חפשו את שמו ואת שם המשרד שלו בגוגל, קראו כמה מאמרים שכתב, דפדפו באתר שלו, חפשו אותו בפייסבוק וכשאתם פונים באופן תנו לנמען להרגיש שעשיתם שיעורי בית, אתם יודעים מיהו. חנופה קלה (קלה בלבד) מעולם לא הזיקה לאיש.

לפני שאתם קופצים ושואלים, מה לטרוח כל כך על כל פניה הרי שהתשובה היא כן. אתם הרי יכולים לשלוח 200 אימיילים סתמיים ולא לקבל אפילו הזמנה לראיון אחד. עדיף לשלוח 10-20 פניות מושכלות ומושקעות יגדילו פי כמה וכמה את סיכוייכם לקבל הזמנה לראין.

* חשוב להדגיש את הניסיון שיש לכם בתחום ואם אין לכם, אז… או שתנסו לקרב את הניסיון המקצועי שיש לכם אל התחום (עבדתם בתחום האירועים? בתחום הפרסום? באמצעי תקשורת כזה או אחר?) או במקרה הכי טוב, נסו לרכוש ניסיון לבד. הלא אם יש לכם גישה ויש לכם ידע אתם יכולים להתנסות על גב איזה עסק קטן שאתם עובדים בו, אולי אפילו עמותה שיקרה ללבכם.

* זכרו מה זה יחסי ציבור (בתמצית זה "לנסח את המסרים של הלקוח, לארוז אותם באופן אטרקטיבי ולמכור אותו אל קהלי היעד באמצעות ערוצי תיווך שונים, בדרך כלל *עיתונות כתובה ואלקטרונית ואינטרנט) ותסתכלו על עצמכם ותראו כי בעצם המבחן הראשון שלכם הוא לדעת למכור את עצמכם היטב

* היו סמוכים ובטוחים שאם בכל זאת פניתם בצורה מעניינת יגגלו את שמכם. אז כדאי מאוד שתעבדו על המוניטין שלכם ברשת.

* כל משרדי יחסי הציבור משקיעים מאוד בתחום המדיה החברתית. אם אין לכם ידע וניסיון, אם אין לכם היכרות ואם אתם לא שוחים בתחום, חבל על הזמן. מנגד, היכרות מעמיקה עם התחום תוסיף לכם נקודות.

* בתחום השיווק בכלל, אבל בתחום יחסי הציבור בפרט, יכולת ניסוח גבוהה היא תנאי בסיסי. הוכיחו זאת במכתב המקדים.

* י צ י ר ת י ו ת – אם תראו יצירתיות בעצם הפניה, באופן הפניה, בניסוח הפניה, יזמינו אתכם לראיון. בכל תחום השיווק בכלל נדרשת יצירתיות ועל אחת כמה וכמה בעולם יחסי הציבור. כל משרד יחסי ציבור מחפש אנשים יצירתיים. הוכיחו שאתם כאלו, לפעמים לא צריך לצרף קורות חיים בכלל, אלא רק פניה יצירתית (ולשלוח הודעה לעיתונות על כך שאתם מחפשים עבודה זה כבר משומש לאללה).

* יחסי אנוש טובים, יכולת מכירתית, אסרטיביות קלה ואם תרשו לי, אז גם קצת אובססיביות קלה, הן תכונות בסיסיות שנדרשות מכל איש יחסי ציבור. אם אתם לא כאלו, אז אולי עדיף שתחפשו עבודה משהו אחר.

 

בהצלחה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>